...

یه تیکه از نگفته ها و گفته ها

...

یه تیکه از نگفته ها و گفته ها

غمی غمناک.

شب سردی است، و من افسرده.

راه دوری است، و پایی خسته.

تیرگی هست و چراغی مرده.

می کنم، تنها، از جاده عبور:

دور ماندند ز من آدم ها.

سایه ای از سر دیوار گذشت،

غمی افروز مرا بر غم ها.

فکر تاریکی و این ویرانی

بی خبر آمد تا با دل من

قصه ها ساز کند پنهانی.

نیست رنگی که بگوید با من

اندکی صبر، سحر نزدیک است.

هر دم این بانگ بر آرم از دل:

وای، این شب چقدر تاریک است!

خنده ای کو که به دل انگیزم؟

قطره ای کو که به دریا ریزم؟

صخره ای کو که بدان آویزم؟

مثل این است که شب نمناک است.

دیگران را هم غم هست به دل،

غم من، لیک، غمی غمناک است
              سهراب سپهری-مجموعه مرگ رنگ
نظرات 6 + ارسال نظر
هومن یکشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 13:40 http://pink-floyd-hp.blogfa.com

خیلی شعر قشنگی بود
آدم دوست داره با این شعر گریه کنه : (

دقیقا. من سر کلاس بودم خیلی هم ناراحت دفترم رو باز کردم این شعر رو یهو دیدم...قبلا نوشته بودمش تو دفترم ولی اونقدر که الان با احساسم بازی میکنه اونوقت نمیکرد.

محمدرضا یکشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 19:12 http://volcano.blogsky.com

خیلی جالب بود نمیدونستم سهراب شعرای با وزن و قافیه هم میگه

... سه‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 18:45

سلام...وای چه شعر قشنگی بودا...فراوان مرسی

immortal چهارشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 16:08

سلام
من همون متقلبم .
اومدم داغ دلتو تازه کنم برم

عجب حالی میده این دوران دبیرستان

TOLTEK پنج‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 20:40

dar mian tarikiha
dar talatome amvaje daryaye siahi
va dar bikaranegiash
raha miyabam khod ra
harasam tanha az margam ast
az inke dar faramooshi bemiram
be entezari azadiam
be entezare hadiyeye oghab
mikhaham raha shavam dar bikaranegi
javdan shavam dar agahie khish
tanha dar entezaram....dar entezare azadi.............

غزل سه‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 17:10 http://aansherli.blogfa.com

غم ِ من غمی غمناک َست!

غم ِ هرکس واسه خودش غم ناک ترین َست!

مثال نقض: غم من غمناکترین نیست!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد